Monday, May 07, 2007

Mass


Today is May bank holiday so school is off.


I went to a Mass with some friends yesterday.

This was the second time for me. The first one was when I was 13 in Utah, United States.

The first one was the Mass of Mormonism. It was solemn mass. Therefore I was expecting a solemn Mass this time as well.


But, It was totally different from my expectation. It was a Mass of Roman Catholic but there were the gospel. All the attendance sang and clapped. It was not like a Mass.


Sometimes the atmosphere suddenly changed and the Mass became solemn one.

People seemed to look back over the last week or the past, think these things over and get the power of life.


As you know, Christianity have been affecting the great power to the western or whole world.

People are getting less religious but we cannot close our eyes to that.

Yesterday was the good opportunity to experience that.




久々登場翻訳機↓
今日はバンクホリデーなので学校は休みです。

私は、昨日、一部の友人とミサに行きました。
これは、私のための第2の時間でした。最初のものは、私がユタ(アメリカ合衆国)の13であった時でした。
最初のものは、モルモン教のミサでした。それは、厳粛なミサでした。したがって、私は同様に今度は、厳粛なミサを予想していました。

しかし、Itは私の予想と全く異なりました。それはローマのカトリックのミサでした、しかし、ゴスペルがありました。全ての出席は歌って、拍手しました。それは、ミサのようではありませんでした。

時々、空気は突然変わりました、そして、ミサは厳粛なものになりました。
人々は、最後の週または過去を振り返って、これらをよく考えて、生命の力を得るようでした。

御存知の通り、キリスト教は西であるか全世界に、強国に影響を及ぼしていました。
人々はより信心深くなっていません、しかし、我々はそれの前で我々の目を閉じることができません。
昨日は、それを経験する良い機会でした。