Saturday, December 09, 2006

Nabe is a battlefield



Yesterday, I joined class party and ate nabe. About 18 people came to class party but we had only two pots so I had to sit aroud a hot pot with about 8 friends. A pot is not so big and it was like a battlefield.
We were all hungty and we ate together from a pot at the same time. There was nothihg left in the pot after a few minutes.
After eating a lot, we talke a lot but most of the participants were women so we men were minority.
December is the busiest month for me with working, club activity and studying... so today I had a good time for a change.

Translate/昨日、私はクラス会に加わって、鍋を食べた。およそ18人がクラスパーティーに来た、しかし、私がおよそ8人の友人とaroudにホットポットを受けなければならなかったように、我々は2つの鍋だけを持っていた。鍋はそれほど大きくない、そして、それは戦場のようだった。我々はみんなお腹がすいていた、そして、我々は同時に、ポットから一緒に食べた。2、3分後にポットに残されるnothihgが、あった。たいへん食べた後に、たくさん話した。だが大部分の参加者はそう女性であった我々、男性は少数派であった。12月は、働くこと、クラブ活動と、勉強することで、私のために最も忙しい月である...それで、今日、私は気分転換に楽しい一時を過ごした。