Wednesday, December 06, 2006

Nabe

I ate nabe today. It was good.


By the way, I'm proceeding steps for study abroad. Now I exchange e-mail with Irish university staff about accomodation. It's terrible. University starts from Feb 5th but orientaton is arranged berofe that date. I have to attend arientation so I need to arrive at Dublin before orientation but... the trouble is that I cannot use accomodation until Feb 5th. I have to look for B&B or some hostel to stay over.
I thought I could move into accomodation from airport directly...


My struggle continue.




Translate/私は、今日、鍋を食べた。それはよかった。

ところで、私は海外の勉強のための手続きステップとしてaccomodationについてアイルランドの大学職員と電子メールをやりとりする。それはひどい。大学は2月5日から始まる、しかし、orientatonはその数日前にある。私が前にダブリンでオリエンテーションに着く必要があるように、私はorientationに出席しなければならない...困ったことに、私は2月5日までaccomodationを使うことができない。私は、とどまるB&Bまたは若干のホステルを探さなければならない。私は、私が直接空港からaccomodationへ移動することができると思った...

私の闘いが続く