Monday, November 27, 2006

Toefl test


To study abroad in foreign university, I had to take TOEFL test. I took the test last summer and it was hard! because there were about one month left before toefl test style change. IBT(internet based test) bagan from September 2006 and to take IBT, I have tostudy Speaking in addition to listening, reading and writing! It is hard for me,maybe for Japanese,too. So I took CBT(computer based test) before test style change. I had to study listenig, grammer, reading and writing.

I was very nerveous before taking the test but I did anyhow. The result arrived three weeks after the test. I did it! I passed the toefl examination. These books above are my recommendable books. I used these book. That's all for today... bye bye.


Translate(Yahoo!翻訳を修正)/外国の大学で留学するために、私はTOEFLテストをしなければならなかった。私は、昨年の夏、テストをした、そして、それは難しかった!テストのスタイルが変更するまでおよそ1ヵ月しかなかった。2006年9月からのIBT(インターネットベースのテスト)が始まるとと、私は聞くことに加えて Speakingも勉強しないといけなかった。そして、読み書きも!それは、私だけでなく日本人に難しい。それで、私はテストスタイル変化の前にCBT(コンピュータベースのテスト)をとった。私は、読み書きしてlistenig(grammer)を勉強しなければならなかった。
私はテストをする前に非常にnerveousだった、しかし、私はどうにかした。結果は、テストの3週後に到着した。私は、それをした!私は、toefl試験にパスした。上のこれらの本は、私の推薦できる本である。私は、これらの本を使った。それは、今日はこれでおしまい...バイバイ。