Tuesday, November 28, 2006

Choose the University!

As I passed TOEFL, I chose university which I would go to. There are only five or six main universities in Ireland so it was easy to choose. I searched universities through internet and looked up some details. Some university did not accept Japanese student and what's the worse some university accept Japanese students but Waseda or Keio students only. Damn it!
Finally I chose two universities which locate in Dublin and in Cork. I sent e-mail directly to each university. One e-mail from university in Dublin backed to me soon. That was very kind so I decided. That's the way I chose university...

Translate/私がTOEFLにパスしたので、私は私が行く大学を選びました。それが選ぶのが簡単だったように、5つまたは6つの主な大学だけがアイルランドにあります。私はインターネットを通って大学を捜して、若干の詳細を調べました。若干の大学は日本の学生を受け入れませんでした。そして、大学は日本の学生だが早稲田または慶応学生だけを受け入れます。くそっ!ついに、私はダブリンに、そして、コークに位置する2つの大学を選びました。私は、直接各々の大学に電子メールを送りました。ダブリンの大学からの1通の電子メールは、すぐに私に戻りました。私が決めたように、それは非常に親切でした。それは、私が大学を選んだ方法です...